torsdag 8 december 2011

Ettårs kallas för Theo.

I helgen var det dags för 1 års kallas.
Min svägerska (tror jag att det kallas) ville ha lite hjälp att baka lite roliga cupcakes, vilket jag gärna ville.
Jag funderade länge på vad jag skulle hitta på för kul, och letade runt en hel del i mina bakböcker som jag samlat på mig. 
Tillslut hittade jag dessa formar på www.kakburken.se fast med nallemotiv i stället för snögubbe.
Så söta! Så jag körde iväg direkt en dag efter jobbet och inhandlade en lite nalleform.
Inhandlade också en vit sugarpaste med marshmallows smak och två pulverfärger, en blå och en brun som jag skulle färgsätta nallarna med.


Dagen innan kalaset gjorde jag ca 14 st nallar i sugarpaste.
Började med att pudra formen med pulverfärg i pärlemor, det går även bra att pudra dom med majsmjöl också, men man får en fint skimmer över hela nallen med pärlemorpulvret. 

Ta sedan en bit sugerpaste och forma till en platt boll, sedan är det bara att trycka ner den ordentligt i formen och vara försiktig så att den inte släpper från formen innan den är klar. Se till att ingen pasta kommer utanför kanterna på formen.
När det var klart tog jag och "sminkade" mina små nallar, hälften blev babyblå och hälften blev bruna. Nosen fick bli lite rosa aktiga, tog också och blandade lite svart pulverfärg med vodka och målade nosen och ögon på alla.
När alla nallar var färdigsminkade var det dags att göra själva muffinsarna.
Jag gjorde två olika sorter. - vanilj och choklad.
Dom bruna nallarna fick chokladmuffins och dom blåa nallarna fick vaniljmuffins.
Här har har ni resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar