torsdag 5 januari 2012

Teodors och Tindras dop

I helgen är det dags för min bästa och äldsta väns barns dop, Teodor och Tindra.
Teodor skulle döpas för ett par år sen men det blev inte av och jag som skulle va Gudmor får bli det nu istället.
Iaf så erbjöd jag mig att baka tårtan.
Det blev lite kort varsel och jag upptäckte till min bistra förvåning att kakburken
där jag köper alla tårttillbehör var stängt från jul fram till efter trettonhelgen... så jag blev tvungen att leta runt lite för att hitta en butik på nätet med snabb och bra frakt. Hittade till www.lyckasmedmat.se bra utbud, dock inte som kakburken. Beställde i måndags kväll och hade lite smått panik när den igår fortfarande befann sig i Umeå... Men idag på jobbet fick jag sms att paketet var framme. Phu. Har lagt ner en hel del tid på att fundera ut var det skall bli för tårta. Skall ge mig på dumlefluff och hallonmosse. Har aldrig provat att göra fluff men det verkar ju va rätt enkelt. Sen hade jag tänkt mig vit sp på båda tårtorna och Tindra får en med rosa detaljer och Teodor blå. Har redan förberett Teodors tårtptydnad som blev ett par Baby Converseskor. Det var första gången jag gjorde dessa små sötnosar, men det gick bra. Hittade en superbra beskrivning på strosselannat´s blogg, tack för den!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar